З метою удосконалення теоретико–методичного рівня підготовки педагогічних працівників до забезпечення дієвості особистісно-орієнтованої системи дошкільної освіти, розширення їх педагогічного світогляду, залучення до впровадження ідей і технологій видатних педагогів 25 жовтня 2018 року відбулися педагогічні читання з теми «Особистісно орієнтована система дошкільної освіти через призму педагогічної спадщини минулого»,які зібрали вихователів закладів дошкільної освіти району. Учасники колективно обговорили зміст педагогічних ідей М.Монтессорі, С.Русової, Я.Корчака, В.Сухомлинського, Ш.Амонашвілі. Доповідачі, досвідчені педагоги Бериславських ДНЗ №3,4, (Терещенко Т.С., Качаленко Т.С., Кобилянська Н.С., Чапни Л.В., Власенко Н.В., Яценко Г.В.), ознайомили колег з життєвими шляхами видатних педагогів-гуманістів, їх педагогічними поглядами на зміст особистічно орієнтованого підходу до навчання та виховання наймолодших, зокрема, формування соціальної поведінки та розвитку пізнавальних процесів у дітей з особливими освітніми потребами за технологією Марії Монтессорі, забезпечення права дитини бути тим, ким вона за принципами педагогіки Януша Корчака, професійна майстерність сучасних «садівниць» та шляхи успішної адаптації дітей раннього віку до умов дитячого садка у контексті педагогічної спадщини С.Русової, дитиноцентризм як основа гуманістичної педагогіки В.Сухомлинського.
Музичний керівник Козацького закладу дошкільної освіти Кузьменко Т.В. поділилась досвідом використання педагогіки кордоцентризму В.Сухомлинського на заняттях з музичного виховання. Вихователь Бериславського ДНЗ №3 Качаленко А.В. представила до уваги учасників систему роботи Ш.Амонашвілі з дошкільнятами, з якою особисто ознайомилась під час участі у Міжнародному фестивалі інноваційних технологій у м.Черкаси, ставши його переможцем від Херсоської області. Учасники у загальному колі обговорили структуру “Гуманістична спрямованість вихователя-майстра за В.Сухомлинським”. Під час заходу вихователі висловлювали власні думки, захоплення величчю особистостей видатних педагогів. Підводячи підсумки, всі присутні зауважили, що переконання та принципи педагогів минулого столяття не втратили своєї актуальності і в умовах сучасних світових тенденції розвитку освіти, а педагогічні зустрічі у такому форматі читань та обміну думками позитивно впливають на формування компетентностей вихователя-професіонала.
|