Головна | Реєстрація | Вхід | RSSНеділя, 19.05.2024, 09:18

Форма входу

Меню сайту
Наша адреса
м.Берислав
Херсонська область
osvitaberislav@gmail.com
Погода
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Головна » 2015 » Вересень » 30 » Педагогічні читання "Філософія серця, або гуманізм В.О.Сухомлинського"
15:16
Педагогічні читання "Філософія серця, або гуманізм В.О.Сухомлинського"

   Щороку 28 вересня в Україні та світі відзначають день народження людини, творчість якої — унікальне явище в українській і світовій педагогіці. Це відомий педагог Василь Олександрович Сухомлинський - людина, педагог-новатор свого часу, директор сільської школи, який за відносно коротке життя зу­мів своїм талантом   і працею піднятись до висот сві­тової педагогіки, увійти в наступне покоління з та­ким наробком, який під силу кільком інститутам. У вчительській професії Василь Сухомлинський виділяв дві ідеї — учитель насамперед особистість, учитель і учень живуть один в одному. Він говорив: педагог “… повинен знати і відчувати, що на його совісті – доля кожної дитини”.

    Які шляхи творчого зростання дітей з урахуванням їхніх особливостей  та можливостей?   Як знайти оптимальні моделі розвитку дітей, які   б поєднували національні традиції та сучасні  педагогічні досягнення?    Як  забезпечити якість дошкільної та початкової освіти, зберігаючи справжність, яскравість, самобутність та неповторність дитинства?   Над цими питаннями замислюються сучасні педагоги   і саме цей аспект  роботи став предметом педагогічних читань на тему “Філософія серця, або гуманізм В.О.Сухомлинського” для вихователів дошкільних  та вчителів початкових класів загальноосвітніх  навчальних закладів, організованих районним методичним кабінетом КУ “Бериславський районний центр по обслуговуванню закладів освіти” на базі Бериславського ДНЗ№3.

       Основні праці відомого і визнаного у світі педагога увібрали в себе і частку його практичної діяльності, в якій, як зворотний зв'язок, апробувалися провідні теоретичні висновки В.О. Сухомлинського як вченого, педагога-експериментатора, учителя-новатора. В ній провідне місце займає ідея гуманізму, людяності та доброчинності. Педагог переконливо стверджує, що виховання гуманізму, людяності здійснюється через творення людям добра. Цій проблемі присвячено більшість робіт педагога. На його думку, ідея людяності насамперед реалізується через розвиток всіх потенціальних, інтелектуальних і фізіологічних можливостей особистості. Всебічно розвинена особистість втілює в собі повноту і гармонію сил, здібностей, пристрастей, потреб, які визначають моральну, ідейну, громадянську, розумову, творчу, трудову, естетичну, емоційну, фізичну досконалість. Педагог наголошував, що працюючи над втіленням в практику ідеї всебічного розвитку ніколи не можна досягти однакової межі інтелектуального збагачення, пізнання, духовного удосконалення. Ця нерівність визначається природою дитини, її родинним оточенням, соціальним середовищем. Зрештою цю нерівність відчувають і самі діти, і часто у них, особливо під впливом наслідків навчання, з'являється почуття меншовартості. Як гуманіст, В.О. Сухомлинський засуджує діяльність учителів, яка призводить дітей до таких висновків. Кожна людина повинна бути щасливою, вважає педагог, і в цьому їй має допомогти школа. Духовне життя школи і її вихованців не повинні обмежуватися, вичерпуватися самими успіхами в оволодінні навчальною програмою. Для того, щоб сформувати культуру бажань необхідно, вважав В.О. Сухомлинський, навчити школярів азбуці моральної культури.

      У своїх виступах, презентаціях, відеоматеріалах  методисти РМК (Дєхтярьова Н.І., Кудрявцева І.А.), педагоги Бериславського ДНЗ №3  (Терещенко Т.С.), Бериславського ДНЗ №5 (Соколкова О.М.),  Бериславської ЗОШ І-ІІст. №5  (Хриненко А.О.), Веселівської ЗОШ І-ІІІст. (Савенко С.В.),  Шляхівської   І-ІІІст. (Костін В.А.) ділилися своїми баченнями щодо глибини змісту філософії гуманізму великого педагога, згадували визначальні сторінки його життя, інформували  колег про результати своїх пошуків та надбань з питання впровадження ідей В.Сухомлинського у сучасному освітньому просторі: соціалізація та розвиток духовності дитини-дошкільника  засобами гуманістичної педагогіки на заняттях з розвитку почуттів  за освітньою лінією “Дитина в соціумі”, гуртка для дітей старшого дошкільного віку “Стежинами творчості В.О.Сухомлинського”,  у систем інтерактивних ігор, вправ для  дітей,  духовне зростання дитини молодшого шкільного віку  засобами творів В.Сухомлинського через проектну діяльність учнів, сучасні інтерактивні методи та прийоми естетичного виховання  дітей за змістом спадщини педагога-гуманіста. Методична зустріч була насичена живим діалогом, де педагоги обговорили “Сто порад вчителю”  Василя Олександровича щодо організації навчально-виховного процесу, зіставили побачене і почуте зі своїми власними здобутками, обмінялися досвідом.

       Для розширення педагогічного кругозору учасників протягом читань  діяла  педагогічна виставка “В.О.Сухомлинський: письменник і вчитель”, на якій була представлена багатогранна творча спадщина Василя Олександровича у друкованих виданнях, викладено ос­новні ідеї теми заходу через фахові видання, представлялись  матеріали   узагальненого    досвіду          роботи   Бериславського ДНЗ №5.

   В.Сухомлинський прожив досить коротке життя. Він був як метеорит,  що з'явився на небосхилі педагогічної науки і дуже швидко згорів. А творчість його залишилась нам у спадок і спілкується з нами свої­ми ідеями. Фотоматеріали можна переглянути за посиланнямhttp://metodberislav.at.ua/photo

 

Переглядів: 346 | Додав: doshkolnik
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Про нас
Пошук
Календар
«  Вересень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
Архів записів
Друзі сайту
Osvita.UA
Хмаринка тегів

OsvitaBerislav © 2024