Останнім часом Україна, як член міжнародної спільноти, переходить до нової світоглядної парадигми, а саме “Єдине суспільство”, яке водночас збирає людей і з різноманітними проблемами. Формується нова культурна і освітня норма – повага до людей фізично і психічно хворих, яка закріплена міжнародним законодавством на рівні Організації Об’єднаних Націй. З-поміж викликів, що постали перед нашим суспільством, надзвичайно гострим є забезпечення рівного доступу до освіти всіх дітей, а особливо тих, хто потребує спеціальних умов виховання, корекційного навчання та розвитку особистості у форматі соціальної інтеграції її у реальне життя. Означена проблема стосується всіх дітей із психофізичними порушеннями, зокрема дітей з аутистичним спектром порушень. Їх виховання важким тягарем лягаючи на плечі їхніх батьків, обтяжується й тим, що численний громадський загал нашого суспільства, неадекватно сприймаючи аутичну дитину, створює певного роду автономізацію її родини в соціумі, в якому вона проживає. Саме проблемі шляхів соціалізації дітей з аутичним синдромом присвячувався психолого-педагогічний консиліум, організатором якого став районний методичний кабінет КУ “Бериславський районний центр по обслуговуванню закладів освіти”. В його роботі брали участь завідувач районної психолого-педагогічної комісії, Маловічко М.С., лікар психіатр КУ “Бериславська районна центральна лікарня”, Останькович А.І., практичні психологи Бериславського ДНЗ №3 та Козацької ЗОШ І-ІІІ ступенів, Власенко Н.В., Сичова Н.П., вчитель-логопед Бериславського ДНЗ №3, Малука К.Д., вихователі дошкільних навчальних закладів району. Вся робота спрямовувалась на вивчення означеного питання, надання фахових рекомендації педагогам щодо диференціації дітей з раннім дитячим аутизмом, розгляд навчальних та соціальних утруднень вихованців такої категорії, методичну допомогу у виборі оптимальних підходів, прийомів розвитку діяльності, мовлення, поведінки дітей дошкільного віку з аутичним синдромом. За результатами консиліуму кожен дошкільний заклад району отримав збірку методичних матеріалів з проблеми, яка обговорювалась. Підсумовуючи захід, його учасники висловили думку про ефективність такої форми інформаційно-методичного забезпечення освітнього процесу. Фотоматеріали можна переглянутиза посиланням http://metodberislav.at.ua/photo
|