Наш час – час змін і нововведень, проблематичний і складний. Такий, що вимагає компетентних, розумних, ділових, творчих та яскравих особистостей. Випускники школи мають стати активними громадянами з відповідною системою цінностей. Тому якість освіти є національним пріоритетом. А навчальний заклад повинен задовольняти освітні потреби кожної дитини відповідно до її інтересів, здібностей та потреб суспільства. Реалізація принципу варіативності дає змогу педагогічним колективам обирати й конструювати педагогічний процес за будь-якими моделями. Цей процес супроводжується суттєвими позитивними змінами, зокрема: створення різних варіантів змісту освіти, здійснення наукових розробок і практичне обґрунтування нових педагогічних ідей і технологій.
Проблемі формування освітнього простору школи був присвячений районний семінар директорів ЗНЗ району, проведений на базі Бериславської ЗОШ І-ІІ ступенів №5(директор Гайдай С.В.). Семінар проведено у формі інтелект-кафе. У ході теоретичної частини директори шкіл, виконуючи різні вправи, створювали портрет сучасного керівника, ознайомилися з моделлю ״Школа соціального партнерства״, концептуальними підходами до розбудови моделі освітнього простору, вирішували проблемні питання за допомогою стратегії аналізу проблемних ситуацій ״фішбоун״. Практична частина семінару дала можливість переглянути калейдоскоп педагогічних інновацій у роботі вчителів початкової ланки, бути учасниками заняття курсу за вибором ״Захисти себе від ВІЛ״ на тему:״Толерантне ставлення до ВІЛ-позитивних людей״, ознайомитися з роботою психологічної служби школи, відвідавши міні-тренінг ״Вчимося жити разом״, бути присутніми на засіданні старостату школи з презентацією проекту шкільного органу учнівського самоврядування ״Молодь діє״. Відповідаючи на питання ״Чи є потреба в моделюванні соціалізуючого простору?״, всі присутні зійшлися на думці, що це необхідність, так як у результаті школа набуває статусу відкритого соціально-педагогічного центру, створюються умови для цілісного життєвого простору дитини.