Використання діяльнісного підходу в освітній роботі з дітьми – один із ефективних шляхів особистісного розвитку дитини-дошкільника та забезпечення наступності дошкільної і початкової ланок освіти. Формування у дітей дошкільного віку компетенцій, базових якостей засобами елементарної дослідницько-експериментальної діяльності обговорювали вихователі закладів дошкільної освіти під час семінару-практикуму, який відбувся 28 листопада 2018 року у Бериславському ДНЗ №4.Педагоги цього закладу поділилися присутніми колегами досвідом роботи з зазначеного питання, зокрема, системою планування, організації, проведення занять з різних освітніх ліній Базового компоненту з використанням дослідницької, пошукової, експериментальної діяльності дошкільнят; змістом роботи гуртка “Юні дослідники”; наповненням осередків дослідницької діяльності вихованців різних вікових груп (завідувач Людмила Чечіна, вихователь-методист Тетяна Ігуменщива). Учасники заходу відвідали інтегровані заняття з математики, природи, мовлення, малювання у старших групах “Екскурсія до осіннього парку”, “Подорож до казкового лісу” (вихователі Любов Борисенко, Любов Романцова), у ІІ молодшій групі – “Малювання мильними бульбашками” (вихователь Тетяна Ігуменщива), заняття гуртка у середній групі з теми “Повітря та його властивості” (вихователь Тетяна Сторчак). Під час обговорення відвіданих занять колеги відмітили їх сучасність, доцільність використання елементів інноваційних технологій та пошуково-дослідницького методу навчання дітей. Відмітили високий рівень пізнавального, мовленнєвого розвитку вихованців, сформованості у них таких особистісних якостей як спостережливість, допитливість, самостійність, відповідальність, активність, комунікабельність. Також педагоги взяли участь у міні майстер-класі “Структура та методика проведення елементарних дослідів з дошкільниками”, який провела вихователь Тетяна Трусило. Підсумовуючи роботу семінару-практикуму, учасники заходу відмітили змістовність роботи Бериславського ДНЗ №4 по запропонованій темі, запропонували узагальнити презентований досвід щодо планування дослідницької, пошукової, експериментальної діяльності дошкільнят, висловили загальну думку про ефективність таких методичних заходів для розвитку професійної компетентності вихователів.
|