Якими б темпами не розвивалося людство, як би не змінювалися погляди та цінності, демократія і гуманізм залишаються стандартом для високоморального суспільства. Інклюзію в освіті можна розглядати як один із багатьох аспектів інклюзії в суспільстві загалом. ?Майже у кожному навчальному закладі вже навчаються діти з особливими потребами, які мають певні труднощі у пристосуванні до навчального процесу. Завдання педагога — зробити цей процес максимально прийнятним і комфортним, знайти особистісний підхід до кожного підопічного та сформувати дружний учнівський колектив. Ця нелегка задача потребує неабияких зусиль. Крім спеціальних знань, які необхідно опанувати вчителю, психологу, соціальному педагогу, щоб здійснювати свою діяльність професійно, потрібно емоційна зрілість і готовність.
11 лютого 2016 року на базі КУ “Бериславський районний центр по обслуговуванню закладів освіти” був проведений семінар з елементами тренінгу, який спрямований на те, щоб допомогти практичному психологу, соціальному педагогу пристосуватися до нової ситуації, осмислити й усвідомити нові завдання, ознайомитися з новими інноваційними підходами до забезпечення психолого-медико-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання в загальноосвітньому навчальному закладі, допомогти у вирішенні проблемних питань, що виникають, морально налаштуватися на роботу. У семінарі взяли участь 25 працівників соціально-психологічної служби.
Програма семінару спрямовувалась на розширення уявлення учасників про інноваційні підходи до забезпечення психолого-медико-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання, самоаналіз та усвідомлення індивідуальних особливостей і професійних якостей, що реалізовувалось шляхом інформаційних повідомлень тренера “Аналіз сегрегації та інтеграції”, “Складові моделі інклюзивної освіти”, практичних психологів Бериславської ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 Кліандрової І.О. “Індивідуальні навчальні плани та реалізація завдань визначених в них” та Козацької ЗОШ І-ІІІ ступенів Сичової Н.П. “Правила взаємодії з батьками дітей з особливими освітніми потребами”; розгляду конкретних проблемних ситуацій, що виникають та спільний пошук шляхів їх вирішення; виконання учасниками практичних завдань у групах, проведення командних вправ, а саме “Емоційна бухгалтерія”, “Казочка по колу - “Про хлопчика з особливими потребами”” тощо. Семінар пройшов у теплій, невимушеній атмосфері співпраці, відкритості, толерантності.
Фотоматеріали можна переглянути у фотоальбомі.
|