На сучасному етапі розвитку суспільства особливої
актуальності набуває проблема створення умов для розвитку особистості, яка
здатна до самоактуалізації, творчого перетворення світу та соціально значущої
діяльності. У зв’язку з цим соціально-педагогічні проблеми формування в
учнівської молоді соціальних компетенцій виходять сьогодні на рівень
пріоритетних.
Питання ролі вчителя у процесі соціалізації
учнівської молоді розглядалося на районному семінарі заступників директорів з
навчально-виховної роботи, проведеного на базі Новорайської загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів. Заступник директора з НВР
Джура І.Я. презентувала довгостроковий методичний проект по впровадженню
науково-методичної проблеми. Учасники семінару мали змогу практично
ознайомитися із системою роботи закладу з даного питання. Працюючи у мобільних
групах, відвідали фрагменти уроків у 2, 9 та 10 класах, курсу за вибором
"Основи споживчих знань” у 5 класі, відслідковуючи методичні завдання вчителя
щодо формування соціальної компетентності учнів та шляхи їх реалізації
відповідно до ступенів навчання. Завідувачем РМК Литвиненко Н.Л. та учасниками
семінару було відмічено, що вчителі початкової ланки впроваджують рольові
стандарти поведінки учнів початкової школи, розвивають соціальний аспект
простих умінь, життєвих навичок, пов’язаних із навчанням. Педагоги основної
школи використовують соціальні технології, проблемний, евристичний підхід до
викладання предметів, старшої – проблемні навчальні завдання, пов’язані із
соціальним аспектом майбутньої професійної діяльності, організовують діяльність
учнів у реалізації соціальних проектів.
Не залишили байдужими репортаж про роботу
шкільного екоклубу та виступ агітбригади "Молодь обирає чисте довкілля”. Крім
того, присутні взяли участь у міні-тренінгу "Профілактика професійного
вигорання”, який провела методист РМК Стародубець С.М. Атмосфера тепла і співпраці дала можливість
обмінятися досвідом роботи щодо впровадження науково-методичної проблеми
"Соціалізація дітей та учнівської молоді в сучасному освітньому просторі”.
|