Суспільні й освітні потреби стимулюють застосування до процесів навчання історії та суспільних дисциплін нових підходів, у тому числі і полікультурного. Даний підхід передбачає дотримання органічної єдності історії, культури, мови, традицій і звичаїв свого народу та шанобливе ставлення до культур і звичаїв інших народів. Комплексним показником готовності учнів до життя і діяльності у багатокультурному суспільстві вважається полікультурна компетентність. Україна належить до держав із полікультурним середовищем, адже на її теренах проживають представники різних народів та національностей. Особливістю історичної науки є те, що вона допомагає зрозуміти наслідки впливу однієї культури на іншу. Тому темою семінару для вчителів історії, який відбувся 17 березня на базі Раківської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів, було визначено тему «Полікультурність і багатоперспективність – важливі принципи сучасного викладання історії». ?
У ході роботи семінару вчителі розглянули та опрацювали методичні основи вивчення полікультурності на уроках історії, прийняли участь у діловій грі, відвідали урок з всесвітньої історії в 11 класі.
Під час теоретичної частини педагоги визначили головні умови запровадження принципів полікультурності у практику навчання історії та шляхи запровадження полікультурних підходів до шкільної історичної освіти, зупинилися на значущих якостях полікультурно компетентного учня.
Під час практичної частини вчителі відвідали урок на тему «Японія у другій половині ХХ на початку ХХІ століття», який провела вчитель Раківської ЗОШ І – ІІІ ступенів Гречко О.В. та взяли участь у міні майстер-класі вчителя Зміївської ЗОШ І – ІІІ ступенів Моцьо О.Ю.
|